Mocht u deze nieuwsbrief niet goed kunnen lezen, klik dan hier
  nummer 1- januari 2015  
 
Inhoud
NVSM nieuws
Kort nieuws
Productnieuws
Agenda
Meld een collega aan
NVSM nieuws

NVSM nieuws

NVSM is de Nederlandse Vereniging voor Service Management. De vereniging richt zich op het professionaliseren van fieldservice-organisaties. NVSM-leden die nieuws hebben kunnen nieuwsberichten melden via redactie@nvsm.nl.

Service & Maintenance Congres 2015

Service en onderhoud vormen een belangrijk potentieel voor groei en kostenbeheersing, maar waar moet je beginnen om dit potentieel te realiseren en wat zijn de belangrijkste succesfactoren?
Zaken die aan de orde komen tijdens het Service & Maintenance Congres 2015 dat op donderdag 5 februari wordt gehouden in Breda. Een aantal NVSM-leden levert een belangrijke bijdrage aan dit congres.
Lees hier meer.

Aanmelden kandidaten Innovatie Award tot 15 maart

Tijdens het NVSM-congres op 30 april 2015 wordt de zeer gewaardeerde Innovatie Award uitgereikt. Elk bedrijf of zelfstandig ondernemer kan zich aanmelden om voor deze prijs in aanmerking te komen, maar ook kunt u een ander voordragen om voor een nominatie in aanmerking te komen. Voorwaarde is dat het een innovatie betreft die betrekking heeft op de doelgroep van technische field service en daarbij past binnen de interessegebieden van de NVSM. Kijk hier hoe u uzelf of een ander (bedrijf) kunt aanmelden.

Geslaagde nieuwjaarsreceptie

In het Louwman Museum voor historische auto’s in Den Haag werd op 15 januari de NVSM-nieuwjaarsbijeenkomst gehouden. De diverse aanwezige leden kijken met voldoening terug op deze inspirerende, leerzame en vooral ook gezellige bijeenkomst.

In het komende Service Magazine leest u hier meer over. Bekijk alvast de foto-impressie.

Nieuwjaarstoespraak

Tijdens zijn nieuwjaarstoespraak sprak voorzitter Roeland Staal onder meer over de technologische ontwikkelingen die ons dwingt tot nadenken. “Niet alleen de druk vanuit de economie maar zeker ook het bewustzijn dat we zuinig om moeten gaan met milieu, grondstoffen en energie, maken dat we moeten innoveren. Werk verplaatst zich van buiten naar binnen wat wordt mogelijk gemaakt door externe toegang tot systemen en softwareapplicaties. Daarmee verandert ook de rol van de field service engineer.” Lees de volledige toespraak

Nieuwe leden

Heijmans, www.heijmans.nl
Andritz, www.andritz.com
Axios, www.axiossystems.com

Samenwerken en zelf nadenken

In het Service Magazine laat de NVSM elke keer een servicemanager aan het woord. In het laatst verschenen nummer was dat Peter Post, servicemanager bij Xylem Water Solutions. Hij stuurt onderhoudsmedewerkers aan, waarbij hij klanttevredenheid graag centraal zet. Dat betekent onder andere samenwerken en zelf nadenken. Lees hier het volledige artikel.  

Agenda

  • 2 maart 2015, KIVI-workshop, Anders denken, durven doen, met resultaat. Info
  • 12 maart 2015, NVSM OWNH (OnderWeg-Naar-Huis- bijeenkomst).
  • 18 maart 2015, Dag van de ingenieur, Campus Universiteit Twente. Info
  • 30 april 2015, NVSM-congres
  • 21 mei 2015, NVSM ALV + OWNH-bijeenkomst
  • 17 juni 2015, Dag van de Service. Info

Klik hier voor meer info over bijeenkomsten, trainingen en congressen.

 

Introductie

Het nieuwe jaar is al even aan de gang en zelfs Blue Monday hebben we weer achter de rug. Tijd om vooruit te kijken, informatie te delen, ideeën te lanceren en plannen te maken. In deze nieuwsbrief kijken we naar de meest opmerkelijke nieuwtjes in uw vakgebied.

Tineke Prins, eindredacteur.

Stelling

„Prestatiegerichte contracten verhinderen het creëren van duurzame klantrelaties.”


Klik hier om te stemmen of hier voor de uitslag en reacties.

Volg de NVSM ook op de sociale media

Regelmatig wordt het nieuws op de NVSM-website bijgewerkt. Maar ook op LinkedIn staan berichten over de vereniging. Meld u aan bij de groep.

Twitter
Volg de NVSM nu ook op Twitter: @nvsm_vereniging of volg deze link.


Wijzig zelf je ledengegevens

Door nieuwe wijzigingen in de website kun je nu zelf je gegevens wijzigen. Voor de eerste afgevaardigde geldt dat zij ook gegevens van tweede en derde afgevaardigden kunnen wijzigen. De tweede en derde afgevaardigden kunnen alleen bij hun eigen profielen.

Hoe werkt dit? Op de website log je in met je gebruiksnaam en wachtwoord. Door rechtsboven op je naam te klikken kom je in je eigen profiel. Hier kun je je gegevens aanpassen. Mocht je onverhoopt nog geen wachtwoord hebben gekregen, dan kan je  dit aanvragen door je account te activeren. Dit gaat met behulp van de knop "Account activeren" onder het menu "Lid worden". Je ontvangt dan een mail op het bij ons bekende mailadres met instructies.

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je altijd mailen met het secretariaat: info@nvsm.nl

Service Magazine

Het Service Magazine is het magazine voor onder meer leden van de NVSM. Naast aandacht voor activiteiten van de NVSM worden er onderwerpen belicht die interessant zijn voor servicemanagers.

Thema’s in het komende nummer zijn servicemiddelen, kleding en beheer van apparatuur. Thema’s die allemaal even belangrijk zijn in uw serviceorganisatie. Nr 1 van 2015 verschijnt op 27 februari.

Kalibreren – wat, waarom en hoe?

Veel mensen, ook serviceprofessionals, verwarren de term kalibreren met ijken en maar weinigen kennen het verschil met justeren of weten hoe de nauwkeurigheid van een kalibratie wordt geborgd. Tot overmaat van ramp heeft calibration in het Engels (Amerikaans), de taal die in het bedrijfsleven steeds meer de overhand krijgt, weer een heel andere betekenis. Lees hier meer.

Productnieuws

Video’s bij mobiele Loctite Professionele Onderhoudsgids

Henkel heeft de mobiele Loctite Professionele Onderhoudsgids uitgebreid met praktische instructievideo’s en tips. De mobiele website heeft gebruiksvriendelijke zoekfuncties, zodat onderhoudsmonteurs eenvoudig de juiste lijmsoort of instructievideo terug kunnen vinden.

De onderhoudsgids is ook beschikbaar als boekje in pocketformaat. Kijk voor informatie op de website

Persoonlijk leiderschap

In vijf modules leert u alles over omgaan met spanningen, weerstand en gedragsverandering. U werkt aan uw persoonlijke en professionele ontwikkeling, krijgt nieuwe inzichten, leert uzelf (beter)kennen en wordt zich bewust van uw normen, waarden en functioneren.

Prijs: € 5610 incl. overnachtingen. Duur: een jaar, 5 x 2 dagen. Lees hier meer. 

Mbo Technische vaardigheden

In deze korte en praktijkgerichte mbo-opleiding ontwikkelt de cursist brede technische kennis en vaardigheden die hij als technicus iedere dag nodig heeft. In de opleiding wordt veel aandacht besteed aan het monteren en installeren van technische componenten en aan technisch onderhoud en service van technische machines en installaties. Duur: 6 maanden. Prijs ong. € 2200. Info

Kort nieuws

Naam Prins Friso verbonden aan ingenieursprijs

Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs heeft de naam van Prins Friso verbonden aan de verkiezing van de Ingenieur van het Jaar. Deze jaarlijkse prijs wordt door het instituut toegekend aan de meest innovatieve en ondernemende ingenieur die ook nog eens een wat persoonlijkheid betreft inspirerend is en een maatschappelijk impact heeft wat betreft sociaal bewustzijn. Lees hier meer. 

Mobiliteitsbranche werkt veiliger

In de mobiliteitsbranche zijn bedrijven actief met de verkoop, verhuur, onderhoud en reparatie van vervoersmiddelen (o.a. auto’s en gemotoriseerde tweewielers). Het blijkt dat in de mobiliteitsbranche meer dan de helft van de bedrijven veilig en gezond werkt. Dit was zo bij 57 procent van de 330 bezochte bedrijven. Lees hier meer.

Nieuws melden

Bedrijven die nieuws te melden hebben kunnen dit doen door een persbericht in te zenden via deze link. De redactie maakt een selectie en plaatst de berichten op de website of in het Service Magazine.

Educatief

Installatieverantwoordelijke verplicht?

Deze vraag en de vraag of het slim is om de functie van installatieverantwoordelijke te vervullen voor derden worden beantwoord tijdens een lezing op 10 maart van 9.30 -12 uur in Ede. Lees hier meer. 

Workshop: How to manage your boss

Het kan lastig zijn als het contact met je leidinggevende niet optimaal verloopt, of dat je het gevoel hebt dat hier meer uit te halen valt. In de deze workshop wordt ingegaan op de samenwerking met de baas en worden hulpmiddelen aangereikt om hier het maximale uit te halen. 13 April in Eindhoven van 19:00 tot 21:45 uur. Lees hier meer. 

Colofon

Service Management Nieuwsbrief, elektronische nieuwsbrief voor servicemanagers

Eindredactie
Tineke Prins, PrinsCom, www.prinscom.nl
redactie@nvsm.nl

Uitgave van
Nederlandse Vereniging voor ServiceManagement
Postbus 1058, 3860 BB  NIJKERK
T: 033 247 34 24, www.nvsm.nl
info@nvsm.nl

 
Klik hier als u zich wilt uitschrijven van deze nieuwsbrief