Mocht u deze nieuwsbrief niet goed kunnen lezen, klik dan hier
  nummer 3 - mei 2017  
 
Inhoud
NVSM nieuws
Kort nieuws
Productnieuws
Agenda
Meld een collega aan
NVSM nieuws

NVSM nieuws

NVSM is de Nederlandse Vereniging voor Service Management. De vereniging richt zich op het professionaliseren van fieldservice-organisaties. NVSM-leden die nieuws hebben kunnen nieuwsberichten melden via redactie@nvsm.nl.

 Kort nieuws

Meer perspectief voor jongeren in metaal- & techniekbranche

Werken in de Metaal en Techniek wordt aantrekkelijker voor jongeren dankzij het Generatiepact dat werkgevers en werk-nemers hebben afgesloten. Met dit pact krijgen ouderen de gelegenheid minder te werken en gezond hun pensioen te halen en kunnen 2.000 jongeren een vaste baan krijgen. Lees hier meer 

Banenroof door robot is nog ver weg

Meer dan de helft van de Nederlanders is niet bang zijn baan kwijt te raken aan een robot of algoritme. Vooralsnog wordt dat optimisme bewaarheid. Het aantal banen dat verloren gaat aan automatisering is nog steeds kleiner dan de vraag naar werk-nemers van vlees en bloed. De payroll-specialist moet zich wel zorgen maken.

Lees hier meer.

 

Elektromotoren uit de 3D-printer

Het idee met behulp van 3D-printen elektro-motoren te maken is niet nieuw. Wie op YouTube '3D printing electric motor' invoert, krijgt (op dit moment) een kleine 90.000 resultaten te zien. Vaak zijn het hobby-projecten of kleine motortjes. Onderzoekers aan de Technische Universiteit Chemnitz ontwikkelen een methode om ook industriële en conventioneel moeilijk te maken elektro-motoren te produceren. Lees hier meer.

  Agenda

  • 18 mei: OWNH-bijeenkomst en ALV,
    Hoevelaken
  • 31 mei - 1 juni: Materials 2017,
    Veldhoven
  • 9 juni: BEMAS, Maintenance manager van het jaar, Brussel (Expo)
  • 6-8 juni: Marine Maintenance World Expo en Conferentie, Amsterdam

Klik hier voor meer info over bijeenkomsten, trainingen en congressen.

 

 

 

 

Introductie

Met trots kijkt het NVSM-bestuur terug op een zeer geslaagd NVSM-congres. In deze nieuwsbrief blikken wij er ook graag nog even op terug. Heel even, want er staan alweer volgende evenementen op de planning. Daarnaast is er nieuws uit de branche. Hierover meer in deze NVSM-nieuwsbrief.

Tineke Prins, eindredacteur 

18 mei: OWNH-bijeenkomst en ALV

In Hoevelaken vindt op 18 mei vanaf 16 uur een OWNH-bijeenkomst plaats bij The Maintenance Company. Directeur en oprichter Nico van Meijel zal tijdens de bijeenkomst zijn professionele ervaringen op het gebied van service en dienstverlening delen met de aanwezige leden. Aansluitend vindt de voorjaars-ALV van de NVSM plaats.

Aanmelden voor de bijeenkomst kan via info@nvsm.nl

Meer over de OWNH-bijeenkomst en de ALV leest u op de website.

NVSM jaarcongres: 6 april in Eindhoven

Het Philips stadion was op 6 april het decor van het jaarlijkse NVSM-congres. De bijeenkomst werd op ludieke wijze geopend in het stadion, waarna een veelzijdig en leerzaam programma plaatsvond in een van de congreszalen van het complex. Zowel dagvoorzitter Ben van der Burg als de sprekers zorgden ervoor dat de geboden informatie niet te droog, vaak zelfs met een lach, werd overgebracht. De deelnemers gingen geïnspireerd huiswaarts. Lees hier een kort verslag van de dag. 

Film en foto's van het congres

In deze digitale wereld is het delen van beelden heel gemakkelijk. Wie terug wil blikken op het NVSM-congres of wie er niet bij kon zijn maar een impressie wil zien, kan kijken naar videobeelden van het congres. Naast het verslag en de film zijn er ook veel foto’s gemaakt. De fotogalerij geeft een mooi beeld van deze leerzame bijeenkomst.

Servicemanager nr. 3

De Servicemanager is het vakblad voor managers in de service-maintenance-branche. Leden van de NVSM krijgen het magazine gratis toegezonden. Het magazine verschijnt vier keer per jaar. De volgende editie staat gepland op 30 juni. Heeft u als lid van de NVSM het vorige nummer niet ontvangen, neem dan contact op met het secretariaat: info@nvsm.nl. Potentiële adverteerders kunnen rechtstreeks contact opnemen met de uitgever via frank@trichis.nl

Leden kunnen de volledige inhoud van het magazine downloaden als ze zijn ingelogd op de website. De inhoudspagina is ook voor niet-leden terug te lezen. 

 

Nieuws melden

Bedrijven die nieuws willen delen kunnen dit doen door een persbericht in te zenden via deze link. De redactie maakt een selectie en plaatst de berichten op de website of in het Service Magazine.

Advertorial

Voor Field Service organisaties is Customer eXperience essentieel. De monteur is tegenwoordig de vertrouwde persoon en het aanspreekpunt van de klant en het gezicht van uw organisatie. Customer eXperience is dus een belangrijk component in de aansturing en inzet van uw medewerkers. Welke middelen zet u hierbij in? En wat is het effect van een planautomaat op Customer eXperience? En wat zijn de verschillen? Een planautomaat is een planautomaat is een planautomaat…… Nee, dat is het niet! 

Het toegepaste wiskundig algoritme binnen uw field service applicatie landschap maakt het verschil in Customer eXperience. Lees hier verder 

Productnieuws

Ooit  begonnen als Vision Systems, later uitgebreid met robotica en dit jaar met motion/control, is dit de vak-beurs voor de industriële automatisering. De beurs omvat de nieuwste innovaties en oplossingen op het gebied van machine vision, robotica, motion control, sensoren en machine-automatisering. Tevens zijn er exposanten met apparatuur- en dienstenlevering om bedrijven betrouw-baarder, veiliger en sneller te laten produceren. Lees hier meer.

 

 

 

 

Colofon

Service Management Nieuwsbrief, elektronische nieuwsbrief voor servicemanagers

Eindredactie: 

Tineke Prins, PrinsCom, www.prinscom.nl
redactie@nvsm.nl

 

Uitgave van Nederlandse Vereniging voor ServiceManagement (NVSM)

Ambachtsstraat 15, 3861 RH  Nijkerk

Postbus 1058, 3860 BB  Nijkerk

T: 033 247 34 24

M: info@nvsm.nl

W: www.nvsm.nl

 

Technische realisatie: 

MOS, info@mos-net.nl

 

 
Klik hier als u zich wilt uitschrijven van deze nieuwsbrief